Etykiety

Darkness Within 2: The Dark Lineage

Elementy punktowane w grze
Oprócz punktów za czas rozgrywki, korzystanie z podpowiedzi i licznika wskazówek są to:
  • Dokumenty – 21
  • Podpowiedzi – 45 
  • Ukryte podpowiedzi – 11
  • Tajemnice – 10
  • Sekrety / Easter Eggs – 4

DOKUMENTY
ZAWARTE W NICH PODPOWIEDZI ZWYKŁE I UKRYTE (PODKREŚLONE)
ICH ODPOWIEDNIKI W UMYŚLE HOWARDA

1. List Loatha Noldera do Howarda (piętro chaty, na blacie szafki przy łóżku):
  • Pierwsza strona: Dałem Ci coś, co umożliwi Ci na jakiś czas spokojny sen, może nawet na kilka dni – Coś mi podano?
  • Pierwsza strona: Kiedy się obudzisz, udaj się prosto do Arkhamend – Miasteczko Arkhamend
  • Druga strona: Uczty Czytelnika – Uczta Czytelnika
  • Druga strona: Wiesz przecież, że ma on bezpośredni związek z nami samymi – Ja i szaleństwo?
  • Druga strona: Loath Nolder – Loath Nolder?
2. Wycinek prasowy (parter gospody, w szufladzie szafki na korytarzu):
  • w lesie Northwood znaleziono dwa potwornie okaleczone ciała – Ciała znalezione w lesie
3. Wycinek prasowy (piętro gospody, blat szafki nocnej w pokoju Howarda)
  • że w mieście tym używano napędu parowego do sterowania mechanizmami – Napęd parowy
4. Książka „Wspomnienia z przeszłości” (piwnica księgarni, metalowe pudełko na półce):
  • Bez podkreśleń
5. Spis treści książki „Wspomnienia z przeszłości” (księgarnia, w trakcie rozmowy z Henrym):
  • Bez podkreśleń
6. Dziennik Karla Paleo (na zewnątrz starego budynku, w śniegu obok uszkodzonego wozu):
  • Pierwsza strona: niesławnej sekty dzieci Disa – Dzieci Disa!
  • Piąta strona: W lesie stoi pewna chatka, która według moich przypuszczeń może być właśnie takim miejscem – Stary budynek
  • Piąta strona: przeraźliwie głośne brzęczenie – To jakieś brzęczenie?
  • Ostatnia strona: jeden z tych ludzi, noszący chyba sztuczną kruczoczarną brodę – Człowiek ze sztuczną brodą
7. Notatki profesora Jacoba Herberta cz.1 (pracownia w starym budynku, blat biurka pod oknem):
  • Druga strona: Włożyłem kombinezony do zamkniętej szafki w sypialni – Zamknięta szafka
8. Notatki profesora Jacoba Herberta cz.2 (pracownia w starym budynku, szuflada biurka pod oknem):
  • Pierwsza strona: mikstury Dversahe – Mikstura Dversahe
  • Pierwsza strona: Zabiły jednego z moich asystentów, a drugi jest w śpiączce – Ludzie zabici przez owady
  • Pierwsza strona: To takie same owady, jak martwe osobniki – Drewniane rzeźby  
  • Druga strona: Pojedyncze ukąszenie raczej nie jest w stanie zabić, chyba że ktoś ma alergię na ich jad – Ukąszenie
  • Druga strona: Utłukłem w moździerzu jasnotę różową, rutę – Odstraszanie owadów
9. Notatki o tworzeniu homunkulusa (pracownia w starym budynku, skrzynia pod biurkiem):
  • Ostatnia strona: Ten zaś został włożony do metalowej skrzynki – Metalowa skrzynka
10. List Johna D. do Dreadena (stary budynek, przy zamarzniętych zwłokach):
  • Pierwsza strona: kilka z opisywanych w książce Voco Apparatus mówiących maszyn wciąż istnieje – Mówiące maszyny
  • Druga strona: Są tam prochy Wolfganga Schneidera – Prochy Wolfganga Schneiddera?
  • Druga strona: Ivar i Thoth zginęli straszliwą śmiercią z rąk jednego z ucieleśnionych – Ivar nie żyje
  • Druga strona: metody Borellusa – Metoda Borellusa
  • Trzecia strona: Gdybyś odkrył cokolwiek, co może nam się przydać – Raport Dreadena
11. Dziennik asystenta (sypialnia w starym budynku, pod poduszką na pryczy przy drzwiach):
  • Pierwsza strona: Do chwili obecnej zabiły ośmiu naszych braci – Owady zabiły ośmiu z nich
  • Pierwsza strona: profesor Jacob – Profesor Jacob
  • Druga strona: owady te spędzają całe życie w najgłębszych częściach jaskiń – Ślepe owady
  • Szósta strona: Próbowaliśmy dostać się na dół, ale okazało się, że nie ma klamki – Klamka
  • Siódma strona: Były tam też olbrzymie łuki triumfalne – S.P.Q.R.
  • Ósma strona: Gromadźcie się, o groźne ghule – Pieśń czerwia
12. Ochronne znaki magiczne (poddasze w starym budynku, szuflada kredensu obok teleskopu):
  • Pierwsza strona: Ostatecznie można rozmieścić je – Krąg z kamieni
  • Pierwsza strona: Składa się z szesnastu różnych symboli magicznych – Znak Urgeritch
  • Druga strona: wschód – czerwony; północ – biały; zachód – czarny; południe – żółty – Kody kolorów świata
  • Druga strona: Jeśli zachodzi potrzeba – Substancja światłoczuła
13. Notatki z eksperymentów (podziemia starego budynku, na stole w krypcie):
  • Bez podkreśleń
14. Fragment o mówiących maszynach (księgarnia, w trakcie rozmowy z Henrym). Wszystkie podkreślenia na pierwszej stronie:
  • Działają z użyciem specjalnie przygotowanych szczątków – Specjalne szczątki
  • metalowego pojemnika ukrytego w schowku będącym częścią maszyny – Metalowa kapsuła
  • wprowadzić właściwy kod – Kod do maszyny
  • Włącz urządzenie i spróbuj maksymalnie zmniejszyć szumy tła – Redukcja szumów
  • Prąd należy podłączyć dopiero po wykonaniu – Podłączenie do prądu
15. Notatka o Nyarlathotepie (biblioteka na piętrze rezydencji, na blacie biurka):
  • Pierwsza strona: Mówili na niego Nyarlathotep – Nyarlathotep i kryształ
16. Notatka o dziecku (biblioteka na piętrze rezydencji, w szufladzie biurka): 
  • Chyba będę go musiał gdzieś zamknąć – Uwięzione dziecko
  • Wydaje się, że jest półczłowiekiem – Demoniczne dziecko
17. List dziadka do Howarda (biblioteka na piętrze rezydencji, w skrytce pod podłogą): 
  • Pierwsza strona: To ja, Nathanael, Twój dziadek – Nathanael
  • Druga strona: Pewien przedmiot pełni funkcję klucza – Przedmiot będący kluczem
  • Druga strona: Pozostałe dwie części dla bezpieczeństwa zostaną u mnie – Dwie części przedmiotu
  • Trzecia strona: Aby dotrzeć do celu, użyj przenośnika – Przenośnik
18. Pamiętnik babki (pokój Ingrid na piętrze rezydencji, w szkatułce na toaletce)
  • Nathanael zaczął się zmieniać – Metamorfoza dziadka
  • Mniej więcej wtedy narodził się nasz syn, Williams – Williams
  • pojawił się jakiś obcy z małym chłopcem – Obcy i dziecko
  • Przywiózł swoją żonę i synka, Howarda – Znajoma okolica
  • W końcu musiałam go posłać do szkoły – Banicja ojca
  • Zamierzam też zabrać to metalowe świecidełko – Metalowy przedmiot
19. Poezje Edwina Pickmana (pokój Ingrid na piętrze rezydencji, na blacie toaletki):
  • Bez podkreśleń
20. Książka o ptakach (salon na parterze rezydencji, stolik przed kominkiem):
  • Bez podkreśleń
21. Notatka o małpiej łapce (salon na parterze rezydencji, w pudełku z mozaiką):
  • Bez podkreśleń

TAJEMNICE

1.Wejście na strych w chacie.
2. Otwarcie szafy z kombinezonem ochronnym w starym budynku.
3. Otwarcie szafki z homunkulusem w podziemiach starego budynku
4. Mówiące szczątki ofiary owadów w podziemiach starego budynku.
5. Znalezienie ankh w samochodziku – zabawce (po zdobyciu śrubokrętu w rezydencji).
6. Znalezienie małpiej łapki w salonie na parterze rezydencji Loreidów.
7. Wejście do pokoju z rzeźbami na parterze rezydencji Loreidów.
8. Mówiące popiersie w pokoju z rzeźbami na parterze rezydencji Loreidów.
9. Znalezienie ukrytego pomieszczenia w piwnicy księgarni (dopiero w czwartym dniu śledztwa).
10. Odkrycie zwłok Karla Paleo w pokoju 201 gospody (dopiero w czwartym dniu śledztwa).

SEKRETY – EASTER EGGS

1.Schowek w podłodze w piwnicy księgarni, a w nim Necronomicon i metalowy posążek.
2. Książka Lovecrafta na ladzie księgarni (dopiero w czwartym dniu śledztwa).
3. Rysunek na stole w pokoju z rzeźbami w rezydencji Loreidów (dopiero w czwartym dniu śledztwa).
4. Książka Darkness Within na biurku w bibliotece rezydencji Loreidów (dopiero w czwartym dniu śledztwa).

W grze jest możliwe łączenie w Umyśle Howarda niektórych spostrzeżeń, choć nie ma to wpływu na wynik końcowy.

KOMBINACJE W UMYŚLE HOWARDA

1. Ciała znalezione w lesie + Raport Dreadena = Pomóc Dreadenowi
2. Człowiek ze sztuczną brodą + Profesor Jacob = Tożsamość profesora Jacoba
3. Oni mnie znają + Miałem wrócić = Oczekiwali mojego przyjazdu
4. Zapalona latarnia + Tajemniczy zapach = Przygotowania
5. Krzyki w Uczcie Czytelnika + Żona Henry’ego nie żyje = Henry jest mordercą
6. Oczekiwali mojego przyjazdu + Przygotowania + Henry jest mordercą = Zostałem oszukany

7. Jeśli nie została wykorzystana myśl: Oni mnie znają, możliwa jest kombinacja:
    Oni mnie znają + Skradziony przedmiot = Rabusie grobów


CO JEST NIE TAK Z UKRYTYMI PODPOWIEDZIAMI?

W grze maksymalny wynik dla nich to jedenaście punktów, jednak gracze stale uzyskują tylko dziewięć. Wydaje się, że to jest błąd gry. Ukryte podpowiedzi są chyba punktowane inaczej niż zwykłe, za które można dostać po jednym punkcie za każde podkreślenie. Według mnie, w wypadku ukrytych podpowiedzi dochodzi dodatkowy punkt za znalezienie wszystkich takich podpowiedzi w konkretnym dokumencie. Mogłoby to wyglądać tak:

1. List Noldera do Howarda (łącznie 2 punkty):
  • 1 punkt – za znalezienie wszystkich ukrytych podpowiedz
  • 1 punkt – za podkreślenie Loath Nolder
2. List Johna D. do Dreadena (łącznie 3 punkty):
  • 1 punkt – za znalezienie wszystkich ukrytych podpowiedzi
  • 1 punkt – za podkreślenie Są tam prochy Wolfganga Schneidera
  • 1 punkt – za podkreślenie Ivar i Thoth zginęli straszliwą śmiercią z rąk jednego z ucieleśnionych
3. Dziennik asystenta (łącznie 2 punkty):
  • 1 punkt – za znalezienie wszystkich ukrytych podpowiedzi
  • 1 punkt – za podkreślenie Gromadźcie się, o groźne ghule
4. Notatki profesora Jacoba o owadach (łącznie 4 punkty):
  • 1 punkt – za znalezienie wszystkich ukrytych podpowiedzi
  • 1 punkt – za podkreślenie mikstury Dversahe
  • 1 punkt – za podkreślenie To takie same owady, jak martwe osobniki 
  • 1 punkt – za podkreślenie ???

Chyba w tym ostatnim dokumencie jest błąd i brakujące dwa punkty: jeden punkt za samo podkreślenie, a drugi – za znalezienie wszystkich ukrytych podpowiedzi. (Może chodzić o podkreślenie Mr. Curwen, co dałoby wpis Znajome nazwiska w Umyśle Howarda?)