Wyprodukowana w 2007 przez tureckie studio Zeotrope
Iteractive. W grze wcielasz się w postać inspektora Howarda Loreida, który prowadząc
śledztwo w sprawie morderstwa, trafia na trop niebezpiecznej sekty. Odkrywa
również powiązania między swoją rodziną a wyznawcami tajemniczego kultu.
Minimalne wymagania sprzętowe
System
|
Windows 2000 / XP / Vista
|
Procesor
|
1 Ghz
|
Pamięć RAM
|
256 MB (512 dla Visty)
|
Grafika
|
128 MB kompatybilna z DirectX 9.0c
|
DVD-ROM
|
4x
|
Dźwięk
|
kompatybilny z DirectX 9.0c
|
Dysk twardy
|
1.1 GB
|
DirectX
|
9.0c
|
Inne
|
mysz, klawiatura, głośniki
|
Żeby nie mieć problemów z podkreślaniem linijek, po
instalacji DW trzeba wgrać patcha. Można to zrobić niezależnie od stanu
rozgrywki, bo zrobione wcześniej sejwy będą działać.
- Patch należy rozpakować i kliknąć plik exe. W okienku Wybierz docelową lokalizację sprawdzić, czy ścieżka instalacji jest prawidłowa. (Nie mam Win7, ale przypuszczam, że w tym systemie ścieżkę trzeba będzie zmienić.) W okienku Ten folder już istnieje potwierdzić chęć instalacji. Na koniec kliknąć Instaluj i Zakończ.
- Można to też zrobić ręcznie. Wypakować patch do wybranej lokalizacji. Potem ją odszukać. Wyciąć z folderu Darkness Within plik local_polish. Odszukać folder, gdzie zainstalowała się gra, wkleić plik z patcha i zatwierdzić jego nadpisanie.
- W systemach Windows 2000 / XP / Vista domyślna ścieżka instalacji gry w polskiej wersji językowej to C:\Program Files\Nicolas Games\Darkness Within.
Wybór trybu gry
Automatycznie ustawia parametry poziomu trudności gry, które
po rozpoczęciu rozgrywki można zmienić. W tym celu należy:
- W trakcie gry wcisnąć klawisz ESC, żeby przejść do Menu wewnętrznego. Tu kliknąć przycisk Poziom trudności.
- W menu Opcje można włączyć lub wyłączyć podpowiedzi (np. jaka może być następna czynność), automatyczną analizę (lupa, która pojawia się w inerfejsie podkreślania), licznik wskazówek (informacja, ile wskazówek jest w tekście) i podkreślanie (po podświetleniu Zawsze interfejs podkreślania pojawia się przy każdym dokumencie).
- Zmiany zatwierdzić klawiszem Zastosuj.
- W trybie Standardowym i Detektyw, nie można podkreślić wskazówek w Karcie zgonu Fielda podczas pierwszego pobytu w biurze Howarda. Czynność jest możliwa po obejrzeniu zamka w walizeczce Fielda w jego domu. Natomiast wskazówka o paczce, którą otrzymał brat Fielda (z Raportu o zabójstwie), nigdy w tych dwóch trybach się nie ujawni, nawet po wgraniu patcha. Żeby to zrobić, trzeba włączyć funkcję Podkreślanie – Zawsze.
- Pojawienie się interfejsu podkreślania przy dokumencie nie oznacza, że można w nim od razu podkreślić jakieś wskazówki. W grze jest wiele dokumentów, w których w ogóle nie ma wskazówek do podkreślenia. W wielu dokonanie podkreślenia będzie możliwe po wcześniejszym wykonaniu jakichś czynności.
- Gdy jest włączony licznik wskazówek, informacja o ukrytych wskazówkach nigdy nie wyświetla się od samego początku. Pojawia się dopiero po znalezieniu pierwszego podkreślenia tego typu.
- Ukrytych wskazówek nie można znaleźć automatycznie (klikając lupę na pasku interfejsu podkreślania).
Solucja w pliku pdf - zobacz / pobierz
- Pliki polskiej wersji językowej w Windows XP zapisują się w folderze gry - domyślnie C:\Program Files\Nicolas Games\Darkness Within\save.
- Sejwy zrobione w następujących momentach gry:
- savegame1 - Koszmar - znaleźć ciało.
- savegame2 - Mieszkanie Howarda - Odebrać telefon o zniknięciu Noldera.
- savegame3 - Biuro Howarda - Przeanalizować dokumenty, zabrać zdjęcia.
- savegame4 - Biuro Noldera - Odszukać paczkę za obrazem.
- savegame5 - Rezydencja Fielda - Przeszukać parter i piętro, odsłuchać kasety.
- savegame6 - Rezydencja Fielda - Przeszukać piwnicę, zejść do studni.
- savegame7 - Koszmar - pukanie do drzwi.
- savegame8 - Mieszkanie Howarda - Otworzyć organizer.
- savegame9 - Koszmar - studnia
- savegame10 - Mieszkanie Howarda - Znaleźć kartkę w łazience.
- savegame11 - W drodze do chaty Ivara - Porozmawiać z Pickmanem.
- savegame12 - Chata Ivara - Przeszukać parter i poddasze.
- savegame13 - Koszmar - zaćmienie.
- savegame14 - Chata Ivara - Przeszukać podziemia.
- savegame15 - Koszmar - jaskinia.
- savegame16 - Mieszkanie Howarda - Wyjść z domu (telefon w sprawie zamienionego leku).
- savegame17 - Chata Ivara - Przeszukać pięterko i komnatę z mapami w podziemiach.
- savegame18 - Biuro Noldera - Przeanalizować tablicę symboli.
- savegame19 - Chata Ivara - Wykreślić mapę w podziemiach.
- savegame20 - Biuro Noldera - Ustalić nazwę cmentarza.
- savegame21 - Rezydencja Fielda - Przeszukać pokój alchemika, przeanalizować książkę w sypialni na piętrze.
- savegame22 - Rezydencja Fielda - Przeszukać jadalnię, otworzyć skrytkę w rzeźbie.
- savegame23 - Koszmar - łowca snów.
- savegame24 - Mieszkanie Howarda - Odebrać telefon w sprawie identyfikacji numeru.
- savegame25 - Chata Ivara - Ponownie przeanalizować dokumenty na pięterku.
- savegame26 - Chata Ivara - Ponownie porozmawiać z więźniem w podziemiach.
- savegame27 - Dom Braunbella - Przeszukać parter i wieżę.
- savegame28 - Dom Braunbella - Przeszukać podziemia.
- savegame29 - Dom Braunbella - Wejść do korytarzy za drzwiami z pieczęcią.
- savegame30 - Mieszkanie Howarda - Odsłuchać wiadomość na automatycznej sekretarce.
- savegame31 - Cmentarz - Przeszukać biuro.
- savegame32 - Cmentarz - Przeszukać grobowiec.
- savegame33 - Cmentarz - Zejść do krypty.
Elementy punktowane w grze - zobacz
dzień dobry, proszę o pomoc. ściągnęłam patcha, usunęłam polish_local, wgrałam patcha do katalogu gry, po odpaleniu exe patcha pojawia się komunikat o tym, że gra nie jest zainstalowana, co nie jest prawdą, bo w nią gram, i utknęłam na numeracji map.... super irytująca sytuacja:)
OdpowiedzUsuńPo odpaleniu exe patcha, powinno się pojawić okienko z automatycznie ustaloną ścieżką do katalogu z grą. Jeśli się nie zgadza z rzeczywistą sytuacją, ścieżkę trzeba skorygować.
OdpowiedzUsuńJeśli zastosowałaś ten drugi sposób - patch został wypakowany gdziekolwiek, a plik local_polish wklejony do katalogu z grą, to potem uruchamiasz już exe gry - nie exe patcha.