Etykiety

Zegarmistrz

Sterowanie w grze
  • Poruszanie postaciami – lewy przycisk myszy lub klawisze kierunkowe.
  • Otwieranie drzwi / użycie schodów – prawy przycisk myszy lub klawisz Ctrl.
  • Bieganie – tryb włącza klawisz Caps Lock lub przytrzymany Shift ze strzałką.
  • Położenie się – klawisz Z.
  • Wstanie – klawisz A.
  • Widok z oczu bohatera – klawisz Spacji otwiera i zamyka widok.
  • Pochylanie się do przodu – klawisz Shift i strzałka.
  • Badanie przedmiotu – lewy przycisk myszy.
  • Użycie przedmiotu – prawy przycisk myszy.
  • Przełączanie postaci – klawisz F8.
  • Ekwipunek – klawisz Tab.
  • Dostęp do PDA – klawisz P.
  • Zapis / wczytanie gry / wyjście z gry – odpowiednio klawisze: F1 i F2.
  • Opcje dźwięku – klawisz F3.
  • Włączanie / wyłączanie etykietek – klawisz E.
  • Włączanie / wyłączanie opisów – klawisz D.
Żeby zabrać przedmiot z ekwipunku partnera:
  • Jeśli trzeba, klawiszem F8 przełączyć sterowanie na bohatera, który potrzebuje przedmiotu.
  • Klawiszem TAB wyświetlić jego ekwipunek.
  • W ekwipunku kliknąć na liście napis TELEFON.
  • Kliknąć IMIĘ nad listą, żeby zajrzeć do ekwipunku partnera.
  • W ekwipunku partnera kliknąć na liście NAZWĘ PRZEDMIOTU, który chcemy zabrać.
  • Znów kliknąć IMIĘ nad listą, żeby wrócić do bohatera wybranego na początku.
Żeby sprawniej poruszać się po lokacjach:
  • Stosować kombinację Spacji i lewego lub prawego przycisku myszy, tzn. wyświetlić widok z oczu bohatera, a potem kliknąć obiekt, do którego ma się zbliżyć bohater. Jeśli tym obiektem są schody lub drzwi, lepiej wybrać PPM, bo bohater podejdzie do wybranego miejsca i od razu wykona czynność.
  • Ten sposób poruszania jest też bardzo przydatny, gdy bohater nie chce gdzieś się przemieścić, choć bywa, że nie skutkuje. Wówczas trzeba użyć klawiatury. Strzałkami na klawiaturze możemy też podprowadzić bohatera bardzo blisko do wybranego przedmiotu.
Czasem widok z oczu bohatera (spacja) nie przybliża przedmiotu wystarczająco. Wówczas dobrze jest poszukać obiektu, który można kliknąć i wyświetlić odpowiednią planszę, na przykład:
  • aktówka Corony w piwnicy ogrodnika – gdy leży na blacie, LPM na aktówce.
  • kuchenka mikrofalowa w kuchni przed obróbką niebieskiej fiolki – PPM na wyświetlaczu.
  • zamrażarka w chłodni przed obróbką czerwonej fiolki – po spacji PPM na wyświetlaczu.
  • skrzynia na Wieży Zegarowej – LPM na skrzyneczce.

2 komentarze:

  1. Dzięki, nie grałam w tę grę od lat i zapomniałam wiele funkcji sterowania :-)

    OdpowiedzUsuń