Możesz się tu dostać dwiema drogami:
- Opisaną wyżej (punkty 12 – 15 poradnika), przechodząc przez trzy wieże i po murach obronnych.
- Kanałami – na screenie 10 wejście do bloku znajduje się w prawej górnej ćwiartce.
Niezależnie od sposobu, jakiego Raven użyje, żeby dostać się
do bloku szpitalnego, znajdzie się w krótkim łączniku, widocznym na screenie
41. W łączniku użyj drzwi (kursor na klamce) i przejdź na korytarz.
Stary Blok Szpitalny jest
strzeżony … niezbyt czujnie.
17. Klucze do biura ochrony Bloku
Szpitalnego
W korytarzu skręć w lewo. Zatrzymaj się przed strażnikiem,
śpiącym za załomem ściany. Kliknij klucze na kółku,
leżące na gazecie na jego kolanach (screen 42). Zanim się ruszysz, koniecznie
poczekaj, aż ochroniarz przestanie mamrotać.
Gdy strażnik znów mocno zaśnie, obróć się o 180 stopni.
Podejdź do drzwi naprzeciwko i otwórz je (kursor na klamce). Wejdź do biura
ochrony tego bloku. Na screenie 43 schemat pomieszczeń w biurze.
18. Biuro ochrony Bloku
Szpitalnego – poczekalnia i sekretariat
W czerwonej poczekalni otwórz drzwi po prawej (kursor na
klamce). Wejdź do zielonego sekretariatu. Tu podejdź do brązowych drzwi (w
głębi przy oknie). Kliknij zamek szyfrowy na framudze. Żeby go otworzyć:
- W zbliżeniu użyj na nim białej karty do drzwi (z chińskiego pudełka w Queen’s House).
- Na tarczy zamka kliknij klawisze z cyframi: 2341 (kod jest w notatce z sejfu pod obrazem w Queen’s House).
- Jeśli nie masz białej karty do drzwi, możesz użyć karty analizującej kody (z prawej kieszeni) i dekodera w PDA Ravena (instrukcja obrazkowa na screenie 21, tylko kod będzie inny).
Kliknij klamkę i wejdź do gabinetu szefa ochrony.
19. Biuro ochrony Bloku
Szpitalnego – gabinet szefa
W pokoju z trofeami sportowym możesz zbadać biurko. Są tam
informacje, które w Twojej rozgrywce być może będą przydatne.
Stań za biurkiem od strony okien (screen 44):
- Kliknij zdjęcie w głębi raz i jeszcze raz – odsłonisz notatkę PINCODE 9910 (to pin do palmtopa na biurku i generatora kodów 7G-00003, ukrytego w sejfie w tym pokoju). Wyjdź ze zbliżenia zieloną strzałką przy krawędzi ekranu.
- Kliknij palmtop obok kubka. W zbliżeniu włącz go zielonym przyciskiem (na ramce urządzenia). W okienko kodowe wpisz 9910 z własnej klawiatury. Jeśli chcesz, przejrzyj zawartość. Pod ikoną notesu znajdziesz wspomniany już pin 9910 i MF door 8733 (kod do drzwi centrum monitorowania w tym bloku). Wyjdź ze zbliżenia palmtopa zieloną strzałką przy krawędzi ekranu.
Podejdź do regału z książkami (na screenie 44 widoczny u
góry po prawej). Regał ma pięć półek. Przesuń kursorem po książkach na trzeciej
półce. Gdy pojawi się czarny kursor akcji, kliknij – odsłonisz fragment
ukrytych drzwi. Kliknij klamkę (screen 45). Wejdź do pomieszczenia z sejfem.
Podejdź do sejfu. W zbliżeniu (screen 46):
- Jeśli trzeba, zresetuj mechanizm (kliknij rączkę sejfu).
- Połóż kursor po lewej stronie tarczy (A) i kliknij 3x – ustawisz trójkę.
- Połóż kursor po prawej stronie tarczy (B) i kliknij 2x – ustawisz jedynkę.
- Połóż kursor po lewej stronie tarczy (C) i kliknij 3x – ustawisz czwórkę.
- Kliknij rączkę sejfu (D).
Z sejfu zabierz:
- Koniecznie trójkątny klucz do skrzynek video.
- Generator kodów 7G-00003 – jeśli masz już podobne urządzenie w lewej kieszeni, nie musisz go brać. Pin tego generatora jest pod zdjęciem i w palmtopie (9910).
- Pin Code Generator Instruction – przydatna instrukcja obsługi generatora kodów. Jeśli ją sfotografujesz, e-mailem otrzymasz tłumaczenie. Żeby schować instrukcję, kliknij ją LPM.
- Trzy notatki – wskazówki przydatne dla ustalenia haseł dostępu do komputerów w Bloku Szpitalnym, Wieży Devereuxa i Bloku Waterloo. Sfotografuj je, żeby w e-mailach otrzymać tłumaczenia. Chowaj dokumenty kliknięciem LPM.
Skąd się wziął kod do sejfu?
- Jeśli chcesz ustalić kod do sejfu, w zbliżeniu użyj na jego drzwiczkach czujnika audio (w prawej kieszeni gumowa przyssawka na rączce). W menu głównym PDA Ravena kliknij ikonę audio (tę z głośnikiem). Kręć pokrętłem na drzwiczkach sejfu i obserwuj, jak wygląda linia na ekranie PDA. Szukaj takiej, która świadczy o największych zakłóceniach (jest najbardziej pofragmentowana, jak na screenie poniżej).
- Jeśli położysz kursor po prawej stronie tarczy i zaczniesz klikać, nie znajdziesz linii o podobnym obrazie.
- Zresetuj urządzenie (kliknij rączkę sejfu i ikonę u góry ekraniku PDA). Zacznij od nowa, ale połóż kursor po lewej stronie tarczy. Teraz szybko trafisz na pofragmentowaną linię (na górze tarczy będzie 3). Zanotuj cyfrę i kierunek kręcenia tarczą. Przełóż kursor na prawą stronę (bo zwykle sejfy otwiera się na przemian) i klikając dojdź do następnej pofragmentowanej linii. Zanotuj cyfrę i kierunek. Znów przełóż kursor i klikaj. Powtarzaj tak długo te czynności (bez resetowania), póki nie dojdziesz do dziesiątki.
- Zestaw cyfry i kierunki kręcenia tarczą w takiej kolejności, w jakiej się pojawiły: trójka w lewo, jedynka w prawo, czwórka w lewo (314). Zresetuj sejf (kliknij rączkę) i możesz ustawić ustalony kod.
Opuść pomieszczenie z sejfem, a potem gabinet szefa.
20. Biuro ochrony Bloku
Szpitalnego – Main Frame
W sekretariacie biura podejdź do nabijanych ćwiekami,
srebrnych drzwi. Kliknij zamek szyfrowy na framudze. Żeby go otworzyć:
- W zbliżeniu użyj na nim białej karty do drzwi (z chińskiego pudełka w Queen’s House).
- Na tarczy zamka kliknij klawisze z cyframi: 8733 (kod jest w notatce z sejfu pod obrazem w Queen’s House i w palmtopie).
- Jeśli nie masz białej karty do drzwi, możesz użyć karty analizującej kody (z prawej kieszeni) i dekodera w PDA Ravena (instrukcja obrazkowa na screenie 21, tylko kod będzie inny).
Kliknij klamkę i wejdź w głąb pomieszczenia. Podejdź do
śluzy i kliknij przycisk z czerwoną strzałką (screen 48 ).
Wejdź do kapsuły i znów kliknij przycisk z czerwoną strzałką
– znajdziesz się w ukrytym pomieszczeniu z monitorem na blacie.
Podejdź do blatu. Weź dyskietkę
nieco ukrytą pod półką (będzie niezbędna po wejściu do skarbca) – screen 49.
Kliknij monitor i wejdź do systemu (znajdziesz przydatne
informacje):
- Screen 50 A. Z lewej kieszeni wyjmij któryś z generatorów kodu i upuść go na ekranie. Sprawdź, czy jest włączona funkcja Code (przełącznik w prawy górnym rogu urządzenia). Zorientuj się, który to generator (oznaczenie w prawym dolnym rogu urządzenia). Wystukaj na klawiaturze generatora właściwy mu PIN (7G-00001 pin 4807; 7G-00002 pin 5723; 7G-00003 pin 9910). Kliknij enter na klawiaturze generatora.
- Screen 50 B. Wystukaj klawiszami generatora kod podany na ekranie monitora. Kliknij enter na klawiaturze generatora.
- Screen 50 C. Z własnej klawiatury wpisz na monitorze klucz, który wyświetli generator.
- Screen 50 D. W okienko na monitorze wpisz z własnej klawiatury hasło: extrema. Wciśnij na własnej klawiaturze enter.
Na screenach 50
A, B i C pokazano zasadę użycia generatora kodów na
przykładzie modelu 7G-00001. W pozostałych modelach pin będzie inny. Ponadto
liczby są wyświetlane losowo, więc kody i klucze też nie będą się zgadzać.
Pochodzenie hasła do komputera wyjaśnione w części 23. poradnika.
Czego dowiesz się, przeglądając pliki w komputerze?
- Klikając ikonę SYSTEMS, możesz sprawdzić, jakie typy zabezpieczeń zastosowano w Tower (powiadamianie telefoniczne; wykrywacze: ruchu, zmiany temperatury, nacisku; alarmy przy drzwiach i system kamer) i na jakim obszarze (System1, System2, System3).
- Centra monitorowania znajdują się w Old Hospital Block, Devereux Tower i Byward Tower, a ponadto skarbiec w Waterloo Block ma swoje centrum ochrony.
- Kamery są podłączone do dwóch centrali oznaczonych różowymi prostokącikami.
- Zieloną strzałką u dołu obrazu wróć do strony tytułowej.
- Ikona DOOR CODES to istotne informacje o kodach do drzwi i do sejfu w Devereux Tower – screen 52.
Wyjdź ze zbliżenia monitora (zielona strzałka przy bocznej krawędzi
ekranu). Użyj śluzy, żeby opuścić ukrytą część pomieszczenia.
21. Biuro ochrony Bloku
Szpitalnego – skrzynki video
W pomieszczeniu ze śluzą możesz, jeśli chcesz, zbadać dwie
skrzynki video na ścianie (widoczne na screenie 48 ). W tym celu:
- Kliknij którąś z nich – jeśli masz w lewej kieszeni trójkątny klucz z sejfu z gabinetu szefa, jej drzwiczki się otworzą.
- W zbliżeniu wnętrza skrzynki użyj na każdym z gniazd scart-adaptera (w prawej kieszeni czarny korek z kabelkiem). Należy go wyjąć LPM i upuścić na wybranym gnieździe. W menu głównym PDA Ravena wybrać ikonę video i na ekranie PDA sprawdzić, co pokazuje kamera.
- Żeby przełożyć scart-adapter do następnego gniazda, nie należy go usuwać ze skrzynki. Trzeba powtórzyć czynność wyjmowania urządzenia z kieszeni i upuszczania na wybranym gnieździe.
- Wyjdź ze zbliżenia skrzynki (zielona strzałka przy krawędzi ekranu) i otwórz drugą skrzynkę. Ponownie użyj scart-adaptera na kolejnych gniazdach.
- Okaże się, że kamery podłączone do lewej skrzynki pokazują otoczenie budynków (System2), zaś do prawej – wnętrze Devereux (System1).
- Na screenie poniżej obraz z kamery podłączonej do prawej skrzynki w Old Hospital Block.
W której skrzynce zostawić DLU, czyli urządzenie do
przełączania obrazu?
- W żadnej z tych, które są w Starym Bloku Szpitalnym.
- Jest to oczywiście możliwe, bo podłączając się do prawej skrzynki, można zakłócić pracę kamer w Devereux, jednak i tak trzeba będzie poszukać innej skrzynki, z której będzie można zakłócić pracę kamer w Bloku Waterloo.
- Ponieważ Raven nie powinien zostawiać śladów swojej bytności w Tower, po akcji będzie musiał zabrać DLU. Nie ma sensu wędrować po całym kompleksie, jeśli można umieścić oba urządzenia (w prawej kieszeni jest jedna ikona DLU, ale pudelka są dwa) w jednym miejscu – w kanałach.
- Opis zakłócania pracy kamer znajdziesz w części 24. poradnika.
Wyjdź ze zbliżenia otwartej skrzynki (zielona strzałka przy
krawędzi ekranu). Opuść pomieszczenie.
22. Wyjście z Old Hospital Block
Jest tylko jedno – przez kanały. Właz znajduje się w krótkim
korytarzyku, pokazanym na screenie 41. Po zejściu w dół znajdziesz się w
podziemnych korytarzach, w miejscu, które na screenie 10 jest w górnej prawej
ćwiartce.
23. Skąd się wzięło hasło do komputera
w Bloku Szpitalnym?
Podpowiedzią do tej zagadki jest jedna z notatek
znalezionych w sejfie w gabinecie szefa. Fakt, że hasło składa się z siedmiu
znaków, wyklucza dwie z nich i kieruje naszą uwagę na notatkę z obrazkiem. Fragment
pokazanej w niej płaskorzeźby jest zamazany – domyślamy się, że pod czarnym
paskiem kryje się słowo – hasło.
Płaskorzeźba z obrazka w notatce znajduje się w Beauchamp
Tower. Raven może się tam wybrać lub nie – hasło i tak zadziała.
Do Wieży Beauchampa możesz się dostać kanałami (na screenie
10 właz jest w lewej górnej ćwiartce). Wówczas wyjdziesz na dziedzińcu wieży, a
wejście do niej to brązowe drzwi – screen 54. Nie
prowokuj strażników, stojących na szczycie schodów.
Możesz też dotrzeć do wieży korytarzem wewnętrznym. Korytarz
zaczyna się w Wieży Devereuxa i działa w obie strony. To wejście / wyjście jest
pokazane na screenie 57.
W Wieży Beauchampa sfotografuj płaskorzeźbę na ścianie tuż
przy wejściu z dziedzińca. W e-mailu otrzymasz odczytane napisy. Okaże się, że
w miejscu, w którym w notatce jest czarny pasek, znajduje się słowo extrema.
Na screenie 55 zaznaczono płaskorzeźbę oraz wejścia i
wyjścia z wieży.
Po zrobieniu zdjęcia opuść wieżę, wychodząc na dziedziniec
(właz do kanałów) lub przechodząc korytarzem do Devereux Tower.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz