Etykiety

Black Mirror


Black Mirror (archiwalne strony wydawców: klik, klik) to klasyczna przygodówka point-and-click z 2003 z czeskiego studia Unknown Identity. Jej akcja toczy się w Anglii. Wcielamy się w postać Samuela Gordona, który po latach nieobecności wraca do rodowego zamku na pogrzeb dziadka. Śmierć seniora rodu wydaje mu się podejrzana (zobacz), więc zaczyna prowadzić śledztwo w tej sprawie. Wreszcie mężczyzna dociera do tajemnicy sprzed wieków i wypełnia swoje przeznaczenie. Gra wydana w Polsce premierowo przez OniGames.

Problem z uruchomieniem w Viście i Windows 7
  • Problemy z uruchomieniem i błędy gry pojawiają się w związku z instalacją gry i miejsca na sejwy w innych folderach niż pierwotnie zakładano.
  • Gry nie należy instalować w domyślnym folderze, ale wybrać sobie inną lokalizację (np. C:\BLACK MIRROR PL).
  • W sieci można też znaleźć fanowską poprawkę spolszczenia, jednak ona może powodować błędy.
Podpowiedź do zagadki z globusem


Zapisy gry - pobierz (opis i instrukcja w pobranym pliku)
  • Pliki zapisują się w folderze, w którym zainstalował się gra - domyślnie C:\Program Files\ Black Mirror PL (polska wersja językowa w Windows XP).
  • Plik savenames umożliwia wyświetlenie w menu gry tytułów sejwów.
  • Sejwy zrobione w następujących momentach gry:
FOLDER 1
  • save.1 - 1. Zamek - w holu po spotkaniu z rodziną (POCZĄTEK ROZDZIAŁU 1).
  • save.2 - 2. Zamek - w pokoju Samuela tuż po wejściu.
  • save.3 - 3. Zamek - na korytarzu pod pracownią Roberta przed rozmową.
  • save.4 - 4. Zamek - na galerii przed przeszukaniem starego skrzydła zamku.
  • save.5 - 5. Zamek - w starym skrzydle przed obejrzeniem kominka.
  • save.6 - 6. Zamek - w holu przed rozmową z Batesem o kluczu do strychu.
  • save.7 - 7. Zamek - na strychu tuż po wejściu.
  • save.8 - 8. Zamek - na zewnątrz w drodze do stajni.
  • save.9 - 9. Zamek - w stajni przed znalezieniem młotka.
  • save.10 - 10. Zamek - na strychu przed zerwaniem desek z wejścia do wieży.
  • save.11 - 11. Zamek - w salonie przed rozmową z Victorią o kluczu do wieży.
  • save.12 - 12. Zamek - na zewnątrz przed obejrzeniem fonntany.
  • save.13 - 13. Zamek - na zewnątrz przed rozmową z ogrodnikiem o uruchomieniu fontanny.
  • save.14 - 14. Zamek - obok szklarni przed zbadaniem terenu.
  • save.15 - 15. Zamek - w holu przed rozmową z Batesem o miejscu znalezienia ciała Williama.
  • save.16 - 16. Zamek - pod wieżą przed obejrzeniem miejsca śmierci Williama.
  • save.17 - 17. Zamek - w kuchni przed rozmową z Batesem i oddaniem klucza.
  • save.18 - 18. Zamek - w salonie przed przeproszeniem Victorii.
  • save.19 - 19. Zamek - w bibliotece przed przeszukaniem.
  • save.20 - 20. Zamek - w bibliotece przed rozmową z Hermannem o osobistych rzeczach Williama.
  • save.21 - 21. Zamek - w pokoju Samuela przed zabraniem apartau fotograficznego.
  • save.22 - 22. Zamek - pod wieżą przed sfotografowaniem symbolu na murze.
  • save.23 - 23. Zamek - w szklarni przed obejrzeniem obrazu i rozmową o wekslu z lombardu.
  • save.24 - 24. Zamek - pod drzwiami pracowni Roberta przed oddaniem klucza do skrzyni.
FOLDER 2
  • save.1 - 25. Willow Creek - przed pubem tuż po przybyciu. 
  • save.2 - 26. Willow Creek - w gospodzie przed rozmowami z barmanem i Tomem.
  • save.3 - 27. Willow Creek - na moście przed znalezieniem lombardu.
  • save.4 - 28. Warmhill - przed kościołem tuż po przybyciu.
  • save.5 - 29. Warmhill - na cmentarzu przed odszukaniem grobu Williama.
  • save.6 - 30. Warmhill - obok kościoła przed rozmową z grabarzem (dzwony).
  • save.7 - 31. Zamek - pod bramą przed zabraniem paczki z rzeczami Williama.
  • save.8 - 32. Zamek - w bibliotece przed znalezieniem skrytek.
  • save.9 - 33. Zamek - w bibliotece przed ułożeniem kul w globusie.
  • save.10 - 34. Zamek - w bibliotece przed zabraniem klucza z globusa.
  • save.11 - 35. Zamek - na strychu przed otwarciem drzwi wieży Williama.
  • save.12 - 36. Zamek - w wieży Williama tuż po wejściu.
  • save.13 - 37. Zamek - w wieży Williama przed przeszukaniem biurka.
  • save.14 - 38. Zamek - w wieży Williama przed przeszukaniem skrzyni.
  • save.15 - 39. Zamek - w wieży Williama przed wyjściem.
  • save.16 - 40. Zamek - na zewnątrz po rozmowie z detektywem (POCZĄTEK ROZDZIAŁU 2).
  • save.17 - 41. Zamek - w stajni przed rozmową z Morrisem o zabezpieczeniu studni.
  • save.18 - 42. Zamek - w holu przed rozmową z Victorią o mieszkaniu Hermanna.
  • save.19 - 43. Zamek - w kuchni przed rozmową z Batesem o śmierci ogrodnika.
  • save.20 - 44. Zamek - pod pracownią Roberta przed rozmową o śledztwie.
  • save.21 - 45. Zamek - obok fontanny przed zbadaniem miejsca śmierci ogrodnika.
  • save.22 - 46. Zamek - w szklarni przed przeszukaniem.
  • save.23 - 47. Zamek - w piwnicy przed rozmową z Batesem o osuszeniu fontanny.
  • save.24 - 48. Zamek - w piwnicy przed użyciem pompy do osuszenia fontanny.
FOLDER 3
  • save.1 - 49. Zamek - obok osuszonej fontanny przed jej zbadaniem.
  • save.2 - 50. Zamek - w szklarni przed otwarciem pudełka ogrodnika.
  • save.3 - 51. Zamek - w stajni przed rozmową z Morrisem o kradzieżach i śladach stóp.
  • save.4 - 52. Dom Hermana - w kostnicy przed przeszukaniem i rozmową z Hermannem.
  • save.5 - 53. Dom Hermana - na zewnątrz przed obejrzeniem śmietnika i kosza.
  • save.6 - 54. Dom Hermana - na zewnątrz po złożeniu lisu od R. do Hermanna.
  • save.7 - 55. Willow Creek - na przystani po przybyciu.
  • save.8 - 56. Willow Creek - w lombardzie przed kupnem utrwalacza i rozmową o wekslu.
  • save.9 - 57. Willow Creek - w pubie przed zwerbowaniem do pomocy Marka.
  • save.10 - 58. Dom Hermana - w kostnicy przed znalezieniem weksla i zrobieniem odlewu kluczy.
  • save.11 - 59. Willow Creek - w pubie przed rozmową o dorobieniu kluczy.
  • save.12 - 60. Willow Creek - w lombardzie przed wykupieniem przedmiotu zastawionego przez ogrodnika.
  • save.13 - 61. Willow Creek - w gospodzie przed odebraniem dorobionego klucza.
  • save.14 - 62. Dom Hermana - na zewnątrz przed przeszukaniem śmietnika.
  • save.15 - 63. Dom Hermanna - w kostnicy przed wzięciem zdjęć od Hermanna.
  • save.16 - 64. Warmhill - w kościele tuż po wejściu.
  • save.17 - 65. Warmhill - w dzwonnicy tuż po wejściu.
  • save.18 - 66. Warmhill - w dzwonnicy przed ułożeniem kulek.
  • save.19 - 67. Warmhill - w dzwonnicy przed zejściem do podziemi.
  • save.20 - 68. Warmhill - w podziemiach po oświetleniu katakumb.
  • save.21 - 69. Warmhill - w podziemiach przed zbadaniem grobowca Marcusa.
  • save.22 - 70. Warmhill - w podziemiach przed próbą wydostania się.
  • save.23 - 71. Kopalnia - tuż po upadku do szybu.
  • save.24 - 72. Kopalnia - po oświetleniu korytarzy.
FOLDER 4
  • save.1 - 73. Kopalnia - przed próbą otworzenia drzwi do korytarzy. 
  • save.2 - 74. Kopalnia - tuż po przedostaniu się do korytarza z torowiskiem.
  • save.3 - 75. Kopalnia - tuż po wejściu do korytarza z windą.
  • save.4 - 76. Kopalnia - obok windy po podniesieniu klapy w podłodze.
  • save.5 - 77. Kopalnia - w pokoju socjalnym po oświetleniu pomieszczenia.
  • save.6 - 78. Kopalnia - w maszynowni przed próbą uruchomienia wyciągu windy
  • save.7 - 79. Kopalnia - między poziomami przed użyciem windy.
  • save.8 - 80. Kopalnia - na najwyższym poziomie przed użyciem rewolweru (kłódka i wilk).
  • save.9 - 81. Kopalnia - obok wyjścia z tunelu po zastrzeleniu wilka.
  • save.10 - 82. Walia - pod bramą posiadłości tuż po przybyciu (POCZĄTEK ROZDZIAŁU 3).
  • save.11 - 83. Walia - w salonie przed rozmową z Eleonor.
  • save.12 - 84. Walia - na zewnątrz przed zbadaniem terenu.
  • save.13 - 85. Walia - przed starym domem w ogrodzie tuż po przyjściu.
  • save.14 - 86. Walia - w starym domu tuż po wejściu.
  • save.15 - 87. Walia - w starym domu po znalezieniu przejścia do pracowni Richarda.
  • save.16 - 88. Walia - w pracowni Richarda po rozmowie - przed przeszukaniem.
  • save.17 - 89. Walia - w starym domu przed przygotowaniem utleniacza.
  • save.18 - 90. Walia - w stary domu przed odlepieniem naklejki ze stłuczonej butelki.
  • save.19 - 91. Walia - pod bramą przed próbą zdobycia kleju.
  • save.20 - 92. Walia - w pracowni Richarda przed oddaniem fałszywego utleniacza.
  • save.21 - 93. Walia - pod kaplicą tuż po przybyciu.
  • save.22 - 94. Walia - na trawniku przed popsuciem kosiarki.
  • save.23 - 95. Walia - w kaplicy tuż po wejściu.
  • save.24 - 96. Walia - w pracowni przed rozmową z Richardem o imionach bóstw z kaplicy.
FOLDER  5
  • save.1 - 97. Walia - w kaplicy przed podniesieniem ołtarza.
  • save.2 - 98. Walia - w kaplicy przed ułożeniem znaków zodiaku.
  • save.3 - 99. Walia - przed kaplicą po oddaniu kluczy Louisowi.
  • save.4 - 100. Walia - obok starego domu przed wieczornym spotkaniem z Richardem.
  • save.5 - 101. Walia - pod drzwiami kaplicy po zdobyciu kwsu.
  • save.6 - 102. Walia - w salonie przed otwarciem pudełka Eleonor.
  • save.7 - 103. Walia - w grobowcu Derghama tuż po wejściu.
  • save.8 - 104. Walia - w grobowcu po strąceniu czaszki.
  • save.9 - 105. Walia - w grobowcu przed odsunięciem płyty z sarkofagu.
  • save.10 - 106. Zamek - w holu po powrocie z Walii (POCZĄTEK ROZDZIAŁU 4).
  • save.11 - 107. Willow Creek - w pubie przed rozmową z grabarzem o śmierci Vicka.
  • save.12 - 108. Stonering - po przybyciu na miejsce.
  • save.13 - 109. Stonering - przed rozmową z detektywem.
  • save.14 - 110. Dom Hermanna - w kostnicy przed rozmową o Vicku.
  • save.15 - 111. Zamek - przed główną bramą przed zabraniem listu od Jamesa.
  • save.16 - 112. Zamek - na korytarzu obok pokoju Victorii przed rozmową o Jamesie i Robercie.
  • save.17 - 113. Sanatorium - pod bramą tuż po przybyciu.
  • save.18 - 114. Sanatorium - na zewnątrz po rozmowie z pielęgniarką o ucieczce Jamesa.
  • save.19 - 115. Sanatorium - obok wejścia do kotłowni przed wywołaniem palacza.
  • save.20 - 116. Sanatorium - w holu przed zdobyciem środka usypiającego.
  • save.21 - 117. Sanatorium - obok okienka w ścianie kotłowni przed uszkodzeniem termostatu.
  • save.22 - 118. Sanatorium - w kotłowni tuż po wejściu.
  • save.23 - 119. Sanatorium - po otwarciu drzwi na korytarz.
  • save.24 - 120. Sanatorium - na korytarzu po pozbyciu się lekarza dyżurnego.
FOLDER 6
  • save.1 - 121. Sanatorium - pod drzwiami celi Ralpha przed oddaniem lalki.
  • save.2 - 122. Sanatorium - w celi Jamesa tuż po wejściu.
  • save.3 - 123. Sanatorium - w celi Jamesa przed znalezieniem pamiętnika.
  • save.4 - 124. Zamek - w kuchni przed rozmową z Batesem o latarni.
  • save.5 - 125. Latarnia - tuż po przybyciu.
  • save.6 - 126. Latarnia - przed rozmową z Jamesem o Robercie i kluczu sakralnym.
  • save.7 - 127. Zamek - w piwnicy przed znalezieniem włazu do kanałów.
  • save.8 - 128. Zamek - w kanałach tuż po wejściu.
  • save.9 - 129. Zamek - w kanałach przed wydobyciem zębatki z basenu.
  • save.10 - 130. Zamek - w kanałach po osuszeniu podziemnego basenu.
  • save.11 - 131. Sanatorium - przed rozmową z pielęgniarką o śmierci Roberta (POCZĄTEK ROZDZIAŁU 5).
  • save.12 - 132. Sanatorium - w celi Jamesa przed zbadaniem jego ciała.
  • save.13 - 133. Sanatorium - w celi Jamesa przed rozmową z Ralphem o zabójstwie Roberta.
  • save.14 - 134. Latarnia - przed znalezieniem symbolu we wnęce.
  • save.15 - 135. Dom Hermanna - w kostnicy przed zbadaniem ciała doktora.
  • save.16 - 136. Dom Hermana - w kostnicy przed znalezieniem symbolu na zlewie.
  • save.17 - 137. Sanatorium - w holu przed rozmową o ciele Jamesa w kaplicy cmentarnej.
  • save.18 - 138. Sanatorium - na cmentarzu tuż po wejściu do kaplicy.
  • save.19 - 139. Dom Hermanna - w kostnicy przed porównaniem włosów Jamesa z włosami mordercy.
  • save.20 - 140. Zamek - w stajni przed zdobyciem włosów Morrisa.
  • save.21 - 141. Dom Hermanna - w kostnicy przed porównaniem włosów Morrisa z włosami mordercy.
  • save.22 - 142. Zamek - w pracowni Roberta tuż po wejściu.
  • save.23 - 143. Zamek - w pracowni Roberta przed odsłonięciem sejfu.
  • save.24 - 144. Zamek - w pracowni Roberta przed otwarciem sejfu.
FOLDER 7
  • save.1 - 145. Zamek - w pracowni Roberta przed przeszukaniem sejfu.
  • save.2 - 146. Zamek - na korytarzu obok pokoju Victorii przed rozmowa o portrecie z pracowni Roberta.
  • save.3 - 147. Sanatorium - na cmentarzu przed odszukaniem grobu Lothara.
  • save.4 - 148. Sanatorium - na cmentarzu przed otwarciem grobu Lothara (pusty).
  • save.5 - 149. Warmhill - w kościele przed rozmową z księdzem o szczątkach Lothara.
  • save.6 - 150. Warmhill - na cmentarzu przed rozmową z grabarzem o urnie z prochami.
  • save.7 - 151. Warmhill - na cmentarzu przed zbadaniem grobu Williama.
  • save.8 - 152. Warmhill - na cmentarzu przed rozkopaniem grobu Williama.
  • save.9 - 153. Zamek - w podziemiach tuż po przybyciu (POCZĄTEK ROZDZIAŁU 6).
  • save.10 - 154. Labirynt - tuż przed wejściem.
  • save.11 - 155. Labirynt - w korytarzu z hełmem i przyciskiem w ścianie.
  • save.12 - 156. Labirynt - w korytarzu z wnęka z talizmanem.
  • save.13 - 157. Labirynt - przed otwarciem drzwi do wnęki z mapą.
  • save.14 - 158. Labirynt - przed zapaleniem świecy i sprawdzeniem mapy.
  • save.15 - 159. Labirynt - w korytarzu z mieczem.
  • save.16 - 160. Labirynt - w korytarzu z pułapką.
  • save.17 - 161. Labirynt - przed zapaleniem lampy po prawej.
  • save.18 - 162. Labirynt - po otwarciu wejścia do komnaty z ołtarzem.
  • save.19 - 163. Labirynt - na ołtarzu tuż po wejściu.
  • save.20 - 164. Labirynt - na ołtarzu przed rozmieszczeniem kluczy sakralnych.
  • save.21 - 165. Labirynt - na ołtarzu przed przeczytaniem wersetów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz