Etykiety

Kanały - Biała Wieża

29. Przygotowanie drogi odwrotu

Przed zamianą klejnotów w Bloku Waterloo Raven musi stworzyć sobie możliwość wydostania się stamtąd, czyli otworzyć zardzewiałe drzwi na końcu ukrytego korytarza w kanałach. Dotrze do nich albo przed dziurę w murze, albo tajnym przejściem z White Tower.

Poniższe czynności możesz wykonać w innym dogodnym dla siebie momencie, jednak:
  • Żeby sforsować mur, musisz najpierw zdobyć plecak, w którym jest mina dywersyjna (część 3. poradnika).
  • Żeby nie zaprzepaścić pełnego sukcesu akcji, kratę w White Tower musisz otworzyć kluczem z sejfu w Domu Królowej (część 7. poradnika).
Dziura w murze w kanałach:
  • Użycie miny dywersyjnej może być niebezpieczne.
  • W kanałach odszukaj korytarz z zamurowanym przejściem – na screenie 10 mur jest w lewej górnej ćwiartce mapy.
  • Podejdź do muru. Z prawej kieszeni wyjmij minę dywersyjną (czarne pudełko ze spiralnym kablem) i upuść ją na ekranie. Wciśnij zielony przycisk na obudowie miny (screen 68 ).

  • Wyjdź ze zbliżenia muru. Obróć się o 180 stopni. Szybko uciekaj w boczny korytarz: 1x naprzód, obrót o 90 stopni, 1x naprzód.
  • Wróć do muru. Przejdź przez dziurę do ukrytego korytarza. Tu skręć w lewo. Idź aż do schodów. Po nich wdrap się na górę – staniesz przed zamkniętymi drzwiami.
  • Na zasuwie w drzwiach użyj odrdzewiacza WD-40 ze schowka w Białej Wieży, a potem kliknij zasuwę (screen 69).

  • Na koniec kliknij tylną ścianę regału, który zasłania drzwi z drugiej strony. Wyjdź do Waterloo Block. Przejście się zamknie, jednak dzięki odsunięciu zasuwy będzie można je później otworzyć.
Tajne przejście w White Tower:
  • Przed misją zaopatrz się w klucz do kraty.
  • W kanałach odszukaj pokój techniczny (kotłownię) pod White Tower – na screenie 10 pośrodku schematu.
  • W pokoju technicznym użyj włazu w podłodze – Raven przedostanie się do studni. Tu wdrap się po drabince do wieży.
  • Na pierwszym poziomie White Tower idź do sali, w której są drzwi do schowka. Tu przejdź w róg pod schodami – to miejsce jest widoczne na screenie 3 przy prawej krawędzi ekranu.
  • Podejdź do kraty i kliknij klamkę (screen 70) – jeśli masz klucz z Domu Królowej, drzwi się otworzą. Nie używaj palnika acetylenowego, który leży obok – zostawisz ślad, który uniemożliwi Ravenowi odniesienie pełnego sukcesu.

  • Na podeście drugiego poziomu (screen 71) wejdź do sali muzealnej. Tu skorzystaj z przejścia do kaplicy (w głębi sali).

  • W kaplicy przejdź nawą między ścianą a kolumnami za ołtarz. Weź pusty świecznik – screen 72.

  • Tą samą drogą wróć do klatki schodowej, widocznej na screenie 71. Tym razem wdrap się po schodach na trzeci poziom wieży. Otwórz drewniane drzwi u szczytu schodów (kursor na klamce). Wyjdź na korytarz, a stąd do sali z armatami. Tu na ścianie znajdziesz laskę Henryka VIII. Podejdź do niej i na otworze po prawej użyj pustego świecznika z kaplicy (screen 73).

  • Wejdź w otwarte przejście. Użyj drabinki po prawej – Raven przedostanie się do podziemi.
  • W podziemiach jest ciemno, więc upuść na ekranie żółtą lampę. Idź aż do schodów. Po nich wdrap się na górę – staniesz przed zamkniętymi drzwiami.
  • Na zasuwie w drzwiach użyj odrdzewiacza WD-40 ze schowka w Białej Wieży, a potem kliknij zasuwę (instrukcja obrazkowa na screenie 69).
  • Na koniec kliknij tylną ścianę regału, który zasłania drzwi z drugiej strony. Wyjdź do Waterloo Block. Przejście się zamknie, jednak dzięki odsunięciu zasuwy będzie można je później otworzyć.
Skąd się wzięło rozwiązanie zagadki tajnego przejścia w White Tower?

  • W trakcie wędrówki po Tower Raven kilka razy mógł się natknąć na dokumenty wspominające o przejściu w tej wieży. Najwięcej wyjaśnień dostarcza oświadczenie kamieniarza, które mówi o umieszczonej na ścianie lasce Henryka VIII (część 14. poradnika – screen 39) i rysunek ze skrytki w Dzwonnicy (screen 18).
  • W umieszczonym wyżej opisie przejścia w White Tower nie uwzględniono drugiej klatki schodowej. Wejście do niej znajdziesz w załomie ściany, w sali sąsiadującej z kaplicą. Z tej klatki schodowej również trafisz do sali z armatami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz