Dwa zakończenia w Scratches: Director's Cut
Grając w Scratches: Director’s Cut można obejrzeć dwa zakończenia:- Pierwsze – zakończenie z klasycznych Scratches, znane z polskiej wersji językowej. Żeby je uruchomić, wystarczy wykonać czynności niezbędne do ukończenia gry.
- Drugie – zakończenie alternatywne (w polskiej wersji językowej Scratches niedostępne). Dla jego uruchomienia niezbędne jest wgranie dużego patcha i zdobycie dodatkowych wpisów w pamiętniku Michaela (w inwentarzu dokument w lewym górnym rogu ekranu).
- Bez zainstalowania patcha w alternatywnym zakończeniu nie wyświetla się końcowa lokacja, a ponadto pojawia się kłopot z wejściem do rezydencji. Wgranie dużej (ok. 500 MB) łatki likwiduje oba te problemy. Jest ona dołączona na dodatkowej płycie lub dostępna w Sieci. Można ją pobrać na przykład ze strony GamersHell lub gry-online.pl.
- Podczas instalacji patcha należy użyć przycisku Browse i samemu wybrać z listy folder, w którym znajduje się program podstawowy.
- Do Scratches: Director’s Cut istnieje także mniejszy patch (ponad 500 KB), jednak w próbie uruchomienia alternatywnego zakończenia nie okazał się pomocny.
- Uruchomienie drugiego zakończenia wymaga uzupełnienia pamiętnika Michaela o kilkanaście wpisów. W praktyce oznacza to wykonanie szeregu czynności dodatkowych, które w większości nie są niezbędne do ukończenia gry.
- W pierwszym dniu – O dziesiątej lub jedenastej kliknąć klawisze maszyny do pisania. Szufladę w jadalni otworzyć dopiero po rozmowie o świecach.
- W drugim dniu – Czterokrotnie kliknąć klawisze maszyny do pisania (o dziewiątej lub dziesiątej; o jedenastej lub dwunastej; o trzynastej lub czternastej; między szesnastą a osiemnastą). Użyć noża na ścianie przy lewej framudze drzwi do głównej sypialni. Kliknąć kursor lupy na deskach, którymi są zabite drzwi do schowka z maską. Wyświetlić dokumenty w schowku z maską.
- W trzecim dniu – Trzykrotnie kliknąć klawisze maszyny do pisania (o dziewiątej lub dziesiątej; o jedenastej lub dwunastej; o trzynastej lub czternastej). Ostatnią próbę pisania na maszynie podjąć po piętnastej, ale przed połączeniem amuletu w całość; jeśli wpis się nie pojawia, kliknąć klawisze jeszcze 2-3x . W dialogu z policjantem wybrać dwukrotnie drugą kwestię. W dialogu z bankowcem wybrać kwestie: najpierw drugą, potem pierwszą, na koniec drugą. Wyświetlić dokumenty w podziemiach pod ołtarzem kaplicy.
- Żeby obejrzeć oba zakończenia, nie trzeba rozpoczynać rozgrywki od początku. Wystarczy pominąć kilka prób pisania powieści lub innych czynności nieobowiązkowych w grze, by alternatywne zakończenie się nie włączyło.
- Po wczytaniu sejwu wystarczy zejść na parter, a potem do legowiska. Zbadanie misia i dziury w ścianie wywoła pierwsze zakończenie.
- Jeśli chcesz włączyć drugie zakończenie, po wczytaniu sejwu najpierw musisz w zbliżeniu trzykrotnie kliknąć klawisze maszyny do pisania w pokoju Michaela, a potem zejść na parter i do legowiska.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz