Etykiety

Biała Wieża

Major A.G. Anderson zszedł na złą drogę. Niegdyś, jako pracownik Pentagonu, odzyskiwał i chronił cenne zabytki, teraz je kradnie. Celem jego następnego ataku stają się brytyjskie klejnoty koronne.

Amerykanie nie są dumni z poczynań swojego byłego człowieka. Zamierzają go powstrzymać, ale po cichu. Ich tajną bronią jest agent o pseudonimie Raven. Jego zadanie polega na podmianie autentycznych klejnotów tak, by to ich repliki padły łupem złodziei. W grze wcielasz się w postać owego agenta.
 
Raven wszedł do Tower wraz z grupą turystów i ukrył się w schowku.

1. Schowek w Białej Wieży

Teraz możesz włączyć PDA (instrukcja obrazkowa wyżej – screen B):
  • Kliknij przycisk PDA na dolnej ramce urządzenia.
  • Kliknij ramkę Access.
  • Wpisz z własnej klawiatury hasło: raven.
W inwentarzu po prawej (ikona kuszy) masz na razie trzy przedmioty. Żeby poznać ich przeznaczenie i sposób użytkowania, w głównym menu PDA kliknij ikonę klucza-narzędzia. Podwójnym kliknięciem na nazwie przedmiotu wyświetl informacje o nim (instrukcja obrazkowa wyżej – screen D).

Jeśli chcesz się zorientować, gdzie jesteś, wciśnij przycisk GPS na dolnej ramce PDA. Klikając ikonę lupy na ekraniku, wyreguluj wielkość obrazka. Strzałkami na ekraniku możesz przesuwać widok (instrukcja obrazkowa wyżej – screen F).

Z szafy, którą masz za plecami, zabierz kilka przedmiotów:
  • Przytrzymaj wciśnięty lewy przycisk myszy i obróć widok o 180 stopni, a następnie przesuń go w dół. Puść lewy klawisz myszy.
  • Kliknij kursor strzałki na pudełku na drugiej półce od ziemi.
  • Z pudełka weź żółtą lampę (bez niej nie ruszysz w kanałach) i odrdzewiacz WD-40. Jeśli chcesz, weź też zapalarkę, która daje iskrę (screen 1).
  • Wyjdź ze zbliżenia, klikając zieloną strzałkę przy lewej lub prawej krawędzi ekranu.

Wyjdź ze schowka (jeśli stoisz twarzą do szafy):
  • Przytrzymaj wciśnięty lewy przycisk myszy i obróć widok o 90 stopni w lewo i w górę – zobaczysz drzwi w rogu pomieszczenia. Puść lewy klawisz myszy.
  • Kliknij kursor strzałki (może być czarny lub biały), żeby iść naprzód.
  • Przytrzymaj wciśnięty lewy przycisk myszy i obróć widok o 90 stopni w prawo. Puść lewy klawisz myszy.
  • Kliknij kursor strzałki na drzwiach.
Wejdź do zbrojowni.
  
2. Studnia – zejście do kanałów w Białej Wieży

W zbrojowni podejdź do taczki (w głębi pomieszczenia, za linami – screen 2).


Otwórz żółtą skrzynkę (kursor strzałki na zatrzasku). Weź przecinak, młotek raczej się nie przyda. Wyjdź ze zbliżenia zieloną strzałką przy krawędzi ekranu. Obróć się o 180 stopni.

Jeśli chcesz znaleźć przejścia do innych miejsc, możesz wcisnąć spację na własnej klawiaturze. Czerwone okręgi wskażą wyjścia z pomieszczenia (screen 3).

Przejście po prawej stronie ekranu:
  • W tym momencie nie daje żadnych szans powodzenia – wrócisz do początku gry.
  • Kratę możesz otworzyć, używając palnika acetylenowego, który leży w jej pobliżu. W tym celu kliknij butle. Potem w zbliżeniu kliknij zawór na palniku i upuść na ekranie zapalarkę. Po pojawieniu się płomienia kliknij kratę przy lewej krawędzi ekranu. Na wyższych poziomach wieży znajdź świecznik i użyj go na otworze w ścianie. Zejdź po drabince do podziemi, a tam wyjmij lampę. Na drzwiach na końcu korytarza użyj odrdzewiacza. Przejdź do Bloku Waterloo, skąd na tym etapie gry nie jesteś w stanie się wydostać.
  • Użycie palnika acetylenowego to ślad, który zdradzi obecność Ravena w Tower, a jego misja zakończy się tylko połowicznym sukcesem. Dlatego w przyszłości kratę należy otwierać kluczem.
  • Późniejsze zastosowanie i dokładny opis tego przejścia znajdziesz w części 29. poradnika.     
Przejście po lewej stronie ekranu (właściwe zejście do kanałów):
  • Wróć w pobliże schowka.
  • Otwórz jasnobrązowe drzwi w rogu, obok drzwi do schowka (kursor strzałki na klamce).

  • Wejdź do drugiego pomieszczenia zbrojowni i obróć się w lewo – stąd zobaczysz już studnię – screen 4.

Podejdź do studni. Żeby zejść do kanałów:
  • Kliknij gałkę na drzwiczkach w balustradzie studni – wyświetlisz zbliżenie włazu.
  • Z lewej kieszeni wyjmij przecinak zabrany z taczki i użyj go na kłódce.
  • Kliknij kraty nad włazem – Raven zejdzie do studni.
  • Gdy pojawi się czarny ekran (w studni jest ciemno), użyj na nim żółtej lampy ze schowka.
  • W oświetlonej studni przesuń widok w dół i kliknij na tafli wody – bohater przedostanie się do kanałów.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz