Do wieży możesz dostać się trzema drogami:
- Z kanałów – właściwy właz jest zaznaczony na screenie 10 w lewej górnej ćwiartce. Na powierzchnię wyjdziesz przed budynkiem. Żeby dostać się do środka, skorzystaj ze schodków i otwórz drzwi.
- Z Wieży Beauchampa – jeśli skorzystasz z przejścia za kratą (widoczne na screenie 55), pójdziesz wewnętrznym korytarzem. Drzwi na końcu są otwarte w obie strony.
- Z Wieży Wakefield – przedostaniesz się tajnym przejściem, opisanym w części 12. poradnika (screeny 36 i 37).
W Devereux Tower trafisz do korytarza na pierwszym poziomie.
Screen 57 przedstawia widok od strony drzwi na zewnątrz.
Na drugi poziom wieży dostaniesz
się po włączeniu DLU (część 24. poradnika).
Użyj klatki schodowej, żeby dostać się na drugi poziom
wieży. Wejdź w głąb korytarza i obróć się o 180 stopni. Screen 58 przedstawia
korytarz na drugim poziomie z zaznaczonym wejściem do tlenowni i centrum
ochrony.
Na drugim poziomie wieży nie stój
bez ruchu dłużej niż kilkadziesiąt sekund. DLU maskuje obiekty
ruchome, kopiując piksele z poprzedniego obrazu kamery. Jeśli Raven nie poruszy
się, DLU nie ukryje jego obecności.
Żeby uniknąć wykrycia, włącz timer DLU (screen 59 – nie jest
to konieczne, ale przydatne):
- Kliknij szary przycisk na lewej ramce PDA Ravena – wysuniesz kompas.
- Wciśnij małą, czerwoną strzałkę pod tarczą kompasu – wyświetlisz timer.
- Obserwuj tarczę timera, a przede wszystkim słuchaj dźwięku emitowanego przez urządzenie. Gdy zacznie buczeć, zostaw wykonywaną właśnie czynność i koniecznie rusz do przodu (wejście w zbliżenie przedmiotu nie przynosi pożądanych efektów). Gdy timer rozpocznie odliczanie od początku, wróć do porzuconej czynności.
- Kontroluj się w ten sposób aż do czasu uśpienia strażnika.
26. Tlenownia
Na drugim poziomie wieży idź do końca korytarza. Kliknij
klamkę w drzwiach ze znakiem ostrzegawczym (za załomem korytarza). Wejdź do
tlenowni.
Na czym polega zadanie?
- Żeby wtłoczyć do centrum ochrony gaz usypiający, Raven musi użyć jednej z butli z tlenem, spośród stojących pod ścianą. Jednak butle są pod ciśnieniem, więc najpierw którąś opróżni. Do tego wykorzysta urządzenie w głębi tlenowni.
- Sposób podłączenia butli do dystrybutora pokazuje schemat na ścianie tlenowni (nie musisz go oglądać). Wynika z niego, że butle są podłączone do urządzenia w kolejności, w jakiej stoją: pierwsza po lewej – to pierwszy od lewej manometr i przyciski pod nim, druga od lewej – drugi od lewej manometr i przyciski pod nim, itd.
- W poniższej instrukcji do akcji wybrano butlę stojącą jako druga od lewej. Ta akurat jest prawie pusta, na co wskazuje właściwy jej manometr (screen 60), więc teoretycznie najszybciej się ją opróżni. Można jednak wypompować tlen z którejkolwiek innej butli. Podczas opróżniania wybranej butli z tlenem należy używać lewej strony złocistego przycisku.
- Podczas napełniania wybranej butli gazem usypiającym (screen 61) należy zwrócić uwagę na to, żeby nie pomylić butli i podłączyć rurkę do tej, którą się wcześniej opróżniło.
- W trakcie wszystkich czynności trzeba kontrolować upływ czasu (screen 59).
Problem możesz rozwiązać zgodnie z poniższą instrukcją.
Podejdź do urządzenia kontrolującego dystrybucję tlenu dla
centrum ochrony (2x prosto, obrót w prawo). Kliknij je, a wyświetlisz zbliżenie
panelu.
W zbliżeniu panelu (screen 60):
- Kliknij wybrany przycisk z napisem Manual (tu drugi od lewej) – wybierzesz ręczne sterowanie wybraną butlą.
- LPM klikaj lewą połówkę złotego dysku (tu drugiego od lewej), póki strzałka na ciśnieniomierzu nad nim nie dojdzie do zera – opróżnisz z tlenu wybraną butlę.
- Wyjdź ze zbliżenia panelu (zielona strzałka przy krawędzi ekranu).
Obróć się w prawo i wyjdź na korytarz (w tym momencie będzie
to najprawdopodobniej konieczne, bo wyczerpie się limit czasowy DLU). Wejdź z
powrotem do tlenowni. Tuż po wejściu obróć się w prawo i kliknij na butlach z
tlenem – wyświetlisz ich zbliżenie.
W zbliżeniu butli z tlenem:
- Wyjmij z prawej kieszeni butlę z gazem usypiającym i upuść ją na ekranie (screen 61).
- Kliknij czerwony zawór na opróżnionej butli (tu drugiej od lewej) – połączysz obie butle rurką.
- LPM klikaj czerwony zawór na butli z gazem usypiającym, póki strzałka na jej ciśnieniomierzu nie dojdzie do zera – przepompujesz gaz usypiający do centrum ochrony i od tego momentu nie musisz się już spieszyć.
Wyjdź ze zbliżenia (zielona strzałka przy krawędzi ekranu).
Wyjdź z tlenowni na korytarz. Możesz wyłączyć timer DLU (czerwona strzałka pod
tarczą kompasu).
27. Centrum ochrony w Devereux
Tower
Pomieszczenie, do którego
zamierzasz się dostać, jest wypełnione gazem usypiającym.
Na korytarzu podejdź do rozsuwanych drzwi z szybką. Kliknij
na zamku szyfrowym na framudze. Żeby go otworzyć:
- W zbliżeniu użyj na nim białej karty do drzwi (z chińskiego pudełka w Queen’s House).
- Na tarczy zamka kliknij klawisze z cyframi: 0042 (kod jest w plikach komputera z Bloku Szpitalnego).
- Jeśli nie masz białej karty do drzwi, możesz użyć karty analizującej kody (z prawej kieszeni) i dekodera w PDA Ravena (instrukcja obrazkowa na screenie 21, tylko kod będzie inny).
Gdy drzwi się rozsuną, wyjmij z prawej kieszeni maskę
przeciwgazową i upuść ją na ekranie – Raven ją założy, co usłyszysz jako
charakterystyczny oddech. Teraz możesz wejść do pomieszczenia (screen 62).
Podejdź do uśpionego strażnika (leży na podłodze). W
zbliżeniu kliknij ogniwo łańcuszka, zaczepione o szlufkę jego spodni (screen 63)
– zdobędziesz klucz do szafki pancernej.
Wyjdź ze zbliżenia zieloną strzałką przy krawędzi ekranu.
Podejdź do szafki pancernej (pod ścianą w głębi
pomieszczenia). Kliknij ją, żeby wyświetlić zbliżenie:
- W zbliżeniu użyj na zamku szafki klucza zabranego z kieszeni strażnika (yale z ząbkami) – otworzysz drzwiczki.
- Kliknij okratowaną szufladę w środku szafki – wysuniesz ją i wyświetlisz zbliżenie zamka.
- Klikając pierścienie zamka, ustaw w górnej części okienka kod 936 (kod, choć z zerem, jest w plikach komputera szpitalnego). Kliknij uchwyt nad zamkiem – screen 64.
- Gdy krata się podniesie, weź klucz z niebieskim uchwytem (to klucz do skarbca).
- Wyjdź ze zbliżenia zieloną strzałką przy krawędzi ekranu.
Jeśli nie masz jeszcze w lewej kieszeni żadnego generatora
kodów:
- Podejdź do półokrągłej konsolety pośrodku pomieszczenia. Kliknij zielony segregator na blacie.
- W zbliżeniu otwórz go i łapką przekartkuj – na końcu znajdziesz generator kodów 7G-00002.
- Przejdź do kącika kuchennego. Kliknij otwarte drzwiczki szafki pod kuchenką.
- Z półki zdejmij puszkę kawy. Kliknij przyklejoną do pokrywki kartkę papieru – odsłonisz pin tego generatora: 5723 (screen 65).
Możesz (nie musisz) przejrzeć pliki w komputerze. W tym
celu:
- Kliknij monitor na blacie i w zbliżeniu użyj na nim generatora kodów.
- Wpisz do generatora jego pin (7G-00001 pin 4807; 7G-00002 pin 5723; 7G-00003 pin 9910) i wciśnij enter na jego klawiaturze. Wpisz kod z ekranu komputera i wciśnij enter na klawiaturze generatora. Wpisz z własnej klawiatury klucz z generatora do komputera (obrazkowa instrukcja użycia generatora na screenie 50 A, B, C).
- W okienko kodowe wpisz z własnej klawiatury: 15521618.
- Przejrzyj pliki pod ikoną SYSTEMS. Jeśli chcesz, możesz wyłączyć wybrane zabezpieczenia (na screenie 66 obrazkowa instrukcja do tej czynności). Żeby włączyć zabezpieczenie ponownie, kliknij kwadracik A (activate).
- Nie deaktywuj (DA) kamer w System2 i System3.
- Pod ikoną DOOR CODES znajdziesz (być może tylko dla przypomnienia) kod wyjściowy z centrum ochrony w tej wieży i kod do szafki pancernej z kluczem do skarbca.
- Wyjdź ze zbliżenia zieloną strzałką przy krawędzi ekranu.
Skąd się wzięło hasło od komputera?
- Podpowiedzią jest jedna z notatek zabrana z sejfu z gabinetu szefa ochrony z Bloku Szpitalnego (screen 46).
- Ponieważ kod składa się z ośmiu znaków, musi to być data urodzenia i śmierci sir Raleigha (1552 – 1618).
- Dokładne dane na ten temat Raven uzyskał w e-mailu po sfotografowaniu tablicy pamiątkowej po wyjściu z Domu Królowej (na screenie 31 tablica znajduje się za plecami strzelca).
Jakie zabezpieczenia wyłączyć w komputerze w Devereux Tower?
- Nie jest konieczne wyłączanie żadnych zabezpieczeń.
- Zmiany, jakie tu wprowadzisz, nie będą miały wpływu na przebieg rozgrywki. Jedynie wyłączenie kamer w SYSTEM2 i SYSTEM3 zwróci uwagę strażników (brak obrazu na monitorach w centrum ochrony w Byward Tower i Waterloo Block?).
Podejdź do drzwi wyjściowych. Kliknij na zamku szyfrowym na
framudze. Żeby go otworzyć:
- W zbliżeniu użyj na nim białej karty do drzwi (z chińskiego pudełka w Queen’s House).
- Na tarczy zamka kliknij klawisze z cyframi: 2400 (kod jest w plikach komputera z Bloku Szpitalnego i tej wieży).
- Jeśli nie masz białej karty do drzwi, możesz użyć karty analizującej kody (z prawej kieszeni) i dekodera w PDA Ravena (instrukcja obrazkowa na screenie 21, tylko kod będzie inny).
Po wyjściu z centrum ochrony możesz zdjąć maskę
przeciwgazową (wyjmij ją z prawej kieszeni i upuść na ekranie). Zejdź klatką
schodową na niższy poziom wieży.
28. Wyjście z Devereux Tower
Z Devereux Tower możesz się przedostać:
- Do Beauchamp Tower – drzwi obok klatki schodowej na pierwszym poziomie wieży (zaznaczone na screenie 57).
- Do kanałów lub do sklepu z pamiątkami w Waterloo Block – tu musisz wyjść na zewnątrz wieży i zejść po schodkach. Właz do kanałów jest po prawej na trawniku przed wieżą, a drogę do sklepu znajdziesz po lewej. Na screenie 67 zaznaczono oba przejścia.
Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.
OdpowiedzUsuń